Man schrijft open brief aan Sylvana Simons, open brief gaat viraal

...

Amstelvener schrijft brief aan Sylvana Simons: ‘Spreek je uit tegen homodiscriminatie!’

Een open brief aan Sylvana Simons van Amstelvener Nol de Vries heeft op Facebook het nodige stof doen opwaaien. In zijn brief vraagt De Vries het kandidaat-kamerlid waarom haar partij DENK zich niet duidelijk uitspreek tegen discriminatie van homo’s.

De kwestie raakt De Vries persoonlijk. Zijn eigen zoon is namelijk homoseksueel. “Vrienden van hem zijn wel eens handtastelijk bejegend. Een ervan is ook mishandeld”, aldus De Vries. “Als Sylvana Simons zich inzet tegen discriminatie en racisme kan ze zich ook hier hard voor maken”, zo zegt hij in een interview met onze mediapartner RTV Amstelveen.

Tienduizenden lazen verhaal
De Vries begint zijn Facebookpost, die inmiddels tienduizenden mensen heeft bereikt, met een steunbetuiging aan Simons inzake haar recente conflict met Johan Derksen. De sportjournalist maakte de zwarte politica recent uit voor ‘aapje’ waarop Simons haar eigen open brief schreef. Het merendeel van De Vries’ betoog gaat echter over de in zijn ogen gebrekkige steun die homo’s, lesbiennes, biseksuelen en transgenders van DENK ervaren.

“Waarom horen we u en de leden van DENK niet over de discriminatie van homoseksuelen en lesbiennes die voornamelijk door getinte Noord-Afrikanen en moslims uit andere landen hier worden weggetreiterd, bespuwd, beledigd en soms zelfs mishandeld?” schrijft De Vries.

‘Of interesseert het u geen ene reet?’
De Vries biedt behulpzaam een mogelijk antwoord op deze retorische vraag: “Discrimineert uw partij leden van de LGBT-groep omdat het lot van deze mensen u geen reet interesseert?”

De Amstelveense journalist beticht de partij van eenzelfde hypocriete houding inzake antisemitisme, vrouwenrechten en slavernij.

DENK was niet bereikbaar voor commentaar.

...

BRON

Rood, wit en blauw zijn de kleuren waarvan ik hou!

%d bloggers liken dit: